Nem tartják öregnek tizenéves autóikat a magyarok
Riasztó adat ugyanakkor régiós szinten, hogy minden tizedik ember azt mondta: még egy kisebb javításra sincs pénze.
Riasztó adat ugyanakkor régiós szinten, hogy minden tizedik ember azt mondta: még egy kisebb javításra sincs pénze.
Nem csoda, hogy egyre több helyen egyre nehezebb közlekedni.
Egyetlen kategória van, ahol kicsit fiatalodott a géppark.
Amíg érdemben nem javul az új autók eladása itthon, addig nem is lesz jobb a helyzet.
Egyre növekszik az Egyesült Államokban is az autók átlagéletkora, ami mostanra elérte a 12,2 évet.
Négy év alatt egy teljes esztendővel öregedett a Magyarországon forgalomban lévő személygépkocsik átlagéletkora, elérve a 15 évet. Egy régi NDK-s autóval, vagy igazán öregnek számító Moszkviccsal sem rendkívüli összefutni az utakon – derül ki a HVG legfrissebb számából.
A hazai autópark átlagéletkora rohamosan emelkedik, egy átlagos Fiat például hamarosan felnőttkorú.
A németek is egyre ritkábban váltanak autót: az utakon közlekedő járműveik egy friss felmérés szerint átlagosan 9,8 évesek. Tíz évvel ezelőtt még 1,5 évvel alacsonyabb volt ez az érték.
Magyarországon tavaly 14,7 évet mutatott ugyanez az adat.
Nem csak az elektromos autók támogatásával kellene mindig törődni – véli egy német autóipari szakember.
Több mint 3,5 millió autó fut a magyarországi utakon, ám a járműpark átlagos életkora évről évre emelkedik. Vézna örömhír, hogy az öregedés legalább lassulóban van, s minden bizonnyal a nagycsaládosoknak szóló kedvezmény is javít majd a helyzeten.
Rohamosan öregszik a magyarországi járműpark, pedig nem cél, hogy "youngtimer" ország legyünk.
Óriási a különbség Oroszország nyugati és keleti felében az autók átlagéletkorát tekintve, de összességében még így is lekörözik a magyar személyautókat.
Ma már szinte valamennyi ismertebb autómárka átlagéletkora magasabb 10 évnél. Kivétel a Hyundai és a KIA, illetve az új termékekkel megjelent Dacia.